Jinja en het Queen Elisabeth park - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Bart Clerx - WaarBenJij.nu Jinja en het Queen Elisabeth park - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Bart Clerx - WaarBenJij.nu

Jinja en het Queen Elisabeth park

Door: Bart Clerx

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Februari 2014 | Oeganda, Jinja

Vissen op Victoria leek.


Vandaag was de dag omtrent te gaan naar Kampala. Na een wat langzame ochtend was het tijd om een dagplanning te maken. Er idee was om rond 17:00 in Kampala aan te komen. Dit betekend dat we nog een aantal uur in Jinja hadden. Langzamerhand kwamen de suggesties wat we met die uren konden doen. In de logde waar we op dat moment waren stonden een aantal vishengels. Volgens mij kam Tim met het idee om te gaan vissen. En dan gaat het snel. Je vraagt iemand van de lodge hoe we dit kunne regelen. Die persoon belt even rond en 10 minuten later komt er een boot aangevaren met extra hengels en aas om mee te vissen. We stapte in en vaarde ongeveer 1 uur naar een plek op het Victoria meer. Daar dobberde we lekker rond en waren we relax aan het vissen. Helaas niks gevangen

Zaterdag avond vroeg Tim of ik zin had om wat te gaan drinken in de stad. Hij weet een plek waar verschillende barren bij elkaar in de buurt zitten. Met een boda zijn we daar heen gegaan. We gingen het eerste naar de rock café. Er vielen me twee dingen op. Als eerste liepen er een aantal mooie vrouwen rond. Sommige hadden hoge hakken aan en benen tot onder de oksels. En ten tweede iedereen was voetbal op de televisie aan het kijken. Tim en ik gingen aan een tafelzitten waar het wat rustiger was. Zo konden we een beetje praten. We kregen snel on de gaten dat de mooie vrouwen waarschijnlijk prostituees waren. Niet veel later kwamen de hoge hakken en extreem lange benen bij ons aan tafel zitten. Ik hem me toen als een echte Nederlander gedragen: kijken kijken maar niet kopen. Na dat we haar 5 minuten hadden genegeerd stond ze op en liep naar een volgende tafel. Maar als je als prostituee mannen probeert te regelen terwijl die voetbal aan het kijken zij heb jij je vak ook niet goed begrepen.


Momenteel ben ik onderweg maar queen Elisabeth national park. Ik had gelezen dat je daar met de postbus kan komen. De ochtend van vertrek was ik naar het postkantoor gegaan om een kaartje te kopen. Daar vertelde de loketdame dat er gaan bussen die kant op gaan. Shit volgende keer iets beter plannen. Snel een bode gepakt naar het hoofd busstadion. Toen we daar heen reden zag ik als verschillende nationale bussen wegrijden. Ik begon hem toen al aardig te knijpen. Gelukkig was mijn bus nog niet vertrokken. Het duurde nog een uur voordat hij zou vertrekken. Ik bedenk met net dat ik niet precies weet hoe ik bij mijn hostel moet komen. Daarnaast heb ik het hostel een aantal keer gebeld. Ik hoop date r nog ruimte vrij is want ik leeg ze niet te pakken. Komt vast goed.

In een van mijn eerdere verhalen had ik het er over dat de mensen er zo mooi en goed verzorgd bijlopen. Nu denk ik dat alle kleren hun gewoon goed staan. Zolang de kleden er goed uitziet maakt de kleur niet uit. Alles lijkt te passen bij hun zwarte huidskleur. Ik zit nu in een bus met 50 andere mensen. Ik ben de enige blanke of muzoenkoe zoals ze mij hier noemen.

Ik ben aangekomeh in het queen Elisabeths park. Het is allemaal goed gekomen. De mensen in de bus adviseerde mij om op een bepaalde plek uit te stappen. Vanaf daar een boda genomen naar het hostel. Voordat ik bij het hostel aankwam vroeg iemand of ik haar camping wilde komen bekijken. Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing. Een onwijs mooie plek voor 4 euro per nacht. Daar kon het hostel echt niet tegen op. Voor de volge de dag heb ik een safari en boot tocht geboekt. Nu eerst even eten en dan slapen. De reis was lang en zwaar vandaag.

Vanachter om 6:30 werd ik opgepikt voor de safari. Wat een onwijs mooie tocht was dat. Precies zoals je het ziet in de brochures. Verschillende dieren gezien waaronder olifanten en tijgers. In de na middag een boottocht gemaakt. De gids wist zoveel te vertellen en zag zoveel verschillend soorten vogels en andere dieren binnen tien meter dat mijn oren en nog van piepen. Maar erg leuk om te zien en te horen.
Morgen staat Rwanda op het programma. Wordt om 6 uur opgehaald dus vroeg naar bed vandaag.

Vandaag zijn er twee vrienden van mij jarig. Ik wilde graag met hun Skype. Daarvoor ben ik naar een speciaal hotel gegaan waar ze Wifi hebben. Het hotel was al een belevenis opzich zelf met een aantal te magere Afrikanen die traditioneel danse, zang en jambee speelde. Later hoorde ik dat de minister van tourisme aanwezig was. Helaas werkte de Wifi niet. Ergens vind ik dat wel gek wat je betaal hier minimaal 150 euro per nacht.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2014

Laatste dagen samen met Tim

25 Februari 2014

Fort Portal

21 Februari 2014

Rwanda

21 Februari 2014

Jinja en het Queen Elisabeth park

15 Februari 2014

Uganda
Bart

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 6118

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: