Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Bart Clerx - WaarBenJij.nu Fort Portal - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Bart Clerx - WaarBenJij.nu

Fort Portal

Door: Bart Clerx

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Februari 2014 | Oeganda, Fort Portal

Fort portal

Rwanda heb ik achter me gelaten en ben terug in Uganda. De bus waarmee ik terug reed leek meer op een vliegtuig dan een bus. Er was Wifi aanwezig, stopcontacten en opberg boxen boven de stoelen.
Ik had een kaartje naar Kampala gekocht. Halve wegen de reis vroeg ik mezelf af waarom eigenlijk? Vanuit Kampala wilde ik tour richting murchison national park boeken. De organisatie die ik daarvoor had benader had na 3 dagen nog niet gereageerd. Dus ik was onderweg naar Kampala om Tim te zien en te horen dat die tour waarschijnlijk niet door zou gaan. Op dat moment pakte ik mijn Lonely planet reisgids erbij en heb een ander plan gemaakt. Fort Portel was nu het reisdoel. Bij de eerste stop van de bus ben ik uitgestapt. Vanaf daar taxibusjes genomen richting Fort Portal. De omgeving was prachtig alleen had ik me verkeken op de afstand. Uiteindelijk kwam ik pas laat in de avond aan. In een onbekende stad aankomen laat in de avond zijn niet de meest ideale omstandigheden. Je blijft kwetsbaar als je met al je spullen over straat loopt. Ben daarom snel het eerste motel binnen gegaan wat ik tegen kwam. Dit bleek nog een leuke betaalbare plek te zijn ook. Ik ben er momenteel nog steeds.

Een van de bezienswaardigheden van fort portal is de 'top of the world'. Ja mensen als je dacht dat het dak van de wereld ik Nepal lag of dat de berg Everest het hoogste punten van de wereld is heb en jullie het mooi mis. Het is de top of the world in Oeganda. Een plek met prachtig uitzicht over verschikkende heuvels. Je ziet ook een aantal kratermeren. Er schijnt daar ook een hippo, die vanuit het queen Elisabeth park is komen lopen, in te zwemmen. Er waren er eerst 2 maar de lokale mensen hebben een hippo dood gemaakt voor het vlees. Maar de naam top of the world is misschien niet zo goed gekozen als je aan de horizon bergen ziet die minimaal twee keer zo hoog zijn.

Gisteren ben ik in het Kibale forest nationale park geweest. Samen met een gids heb ik het regenwoud verkend. Eigenlijk stelde het niet al te veel voor. Kreeg wel informatie over welke wortels ik kon eten als ik erectie problemen zou hebben. Voor vrouwen was er speciaal fruit. Bij kleine borsten moet je dit fruit twee weken lang tegen je borsten aan slaan. Na twee weken zouden je borsten groter zijn.

In het motel waar ik nu ben begind mij dag meestal met het doen van de handwas. Op het dak zijn waslijnen waar ik de was kan ophangen. Aangezien het hier gemiddeld 27 graden is, is de was snel droog. Vanmorgen heb ik ook mijn backpack gewassen. Het water was donkerbruin daarna. Samen met wat andere kleren buiten opgehangen. Na een uur heeft het de rest van de middag geregend..... Ergens zie ik er ook wel weer de humor van in.

Morgen ga ik na en internationale markt. Er komen mensen vanuit Congo hun spullen verkopen. Ben benieuwd.
Daarna ga ik waarschijnlijk na Mbarara. Daar zal ik Tim ontmoeten. Mijn laatst dagen in Uganda ben ik samen met hem.



  • 28 Februari 2014 - 07:01

    Annelies:

    Leuk hoor, Bartje!
    Ben heel erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet er nog maar van.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Fort Portal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2014

Laatste dagen samen met Tim

25 Februari 2014

Fort Portal

21 Februari 2014

Rwanda

21 Februari 2014

Jinja en het Queen Elisabeth park

15 Februari 2014

Uganda
Bart

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1579
Totaal aantal bezoekers 6122

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: